Як видати свою книгу через видавництво

Про підготовку для звернення у видавництво: медійний образ (особистий бренд) письменника, вибір видавництва, пакет матеріалів для подання у видавництво.

Як видати свою книгу: Публікація через видавництво

Коли автор ставить останню крапку в рукописі, це насправді не кінець роботи над книгою, а лише середина шляху. Книга не стане повноцінною, поки не побачить світ і не знайде свого читача. В Україні, як і в інших країнах, видати книгу можна двома шляхами: або через видавництво, або самостійно.

Це перша частина статті — про публікацію через видавництво. Другу читайте за посиланням: Як видати свою книгу самостійно

Найкращий варіант для будь-якого автора — це публікація книги за рахунок видавництва, але найчастіше працює інша схема — видавництво видає книгу за рахунок автора. Мало того, деякі автори настільки раді можливості випустити книгу у видавництві, що навіть не вимагають адекватної плати за свою працю — їм достатньо самого факту публікації книги, а гонорар чи роялті розглядають як приємний бонус, розмір якого залишають на розсуд видавця.

Щоб співпраця з видавництвом була успішною, до неї потрібно готуватися заздалегідь і запасатися терпінням — пошук видавництва може затягнутися на довгі місяці, а то й на роки.

У межах підготовки для звернення у видавництво потрібно діяти в трьох напрямах: розвивати свій медійний образ, вибирати видавництво та збирати пакет матеріалів для подання.

Медійний образ (особистий бренд) письменника

Щоб видавництво звернуло на вас увагу, почніть позиціонувати себе як письменника:

  • оформіть свої сторінки в соціальних мережах так, щоб по них було зрозуміло: ви — письменник / письменниця (особисте фото на аватарці, інформація про письменство в профілі, пости, в яких ви розповідаєте про свою роботу над книгою);
  • «постукайте» в друзі до співробітників видавництв, у які ви хотіли б відправити рукопис, вступіть у читацькі або авторські фейсбук-спільноти — читайте їхні публікації, пишіть коментарі, ставте лайки;
  • відвідуйте книжкові виставки, ярмарки та інші тематичні заходи, наприклад, презентації книг колег-письменників;
  • беріть участь у літературних конкурсах (про актуальні конкурси можна дізнатися в Літцентрі);
  • публікуйтеся в літературних журналах або почніть вести авторську колонку в газеті, журналі чи блозі.

Ідеально для письменника-початківця створити свій блог — або в соцмережах, або на власному сайті. Добре, якщо блог тематично пов’язаний із книгою, але це не обов’язково. Що цікавіший ваш блог, що більше у вас передплатників, то вищі шанси, що видавництво візьме ваш рукопис у роботу й ви зможете видати свою книгу.

Як створити сайт на WordPress: детальна інструкція

Вибір видавництва

Під час вибору видавництва враховуйте його спеціалізацію. Подивитися, що саме воно видає, можна або на його сайті, або на сайтах інтернет-книгарень. Не завадить також відвідати звичайний книжковий магазин або бібліотеку, щоб оцінити поліграфію та загальний рівень оформлення книг у цьому видавництві.

Якщо ви шукаєте видавництво, яке спеціалізується на електронних книгах, з’ясуйте, у яких форматах воно їх випускає і з якими майданчиками (інтернет-магазинами) взаємодіє.

Поцікавтеся історією видавництва. Завітайте на його сайт та в соцмережі. Знайдіть його працівників у соціальних мережах, подивіться, про що вони розповідають на своїх сторінках. Їхні імена можуть бути вказані на сайті видавництва, а прізвища людей, які безпосередньо працювали над книгою, є на її останніх сторінках.

Обов’язково перевіряйте, які книжки вже вийшли у видавництві. Чи подобаються вони вам? Чи хочете ви бути одним із цих авторів? До речі, ви можете поцікавитися в авторів, які вже друкуються в цьому видавництві, як вони цього досягли, на щастя, соцмережі дають можливість встановити контакт із ким завгодно.

З’ясуйте, чи допомагає видавництво з продажем книг, із якими мережами має угоди, в які магазини потрапляють його книги.

Пакет матеріалів для подання у видавництво

Обов’язково читайте вимоги кожного видавництва, в яке ви збираєтеся подавати свій рукопис, та дотримуйтесь їх.

Не завжди у видавництво треба надсилати рукопис повністю. Для нон-фікшн книг (нехудожніх) достатньо синопсису, супровідного листа та фрагмента тексту. Для художніх, можливо, знадобиться додати весь текст.

Синопсис для нон-фікшн книги зазвичай містить такі розділи:

  • анотація;
  • аналіз цільової аудиторії;
  • інформація про автора;
  • відгуки лідерів думок, колег;
  • ідеї щодо просування;
  • конкурентний аналіз;
  • параметри книги (прогнозований обсяг в авторських аркушах і дата готовності, якщо книгу ще не дописано);
  • докладний зміст.

У синопсисі для художньої книги слід коротко переказати сюжет, вказати її параметри, додати інформацію про автора та анотацію.

Щоб дізнатися, скільки в рукописі авторських аркушів, доведеться порахувати кількість знаків. Як це зробити, читайте тут.

Зібравши всі необхідні матеріали, надсилайте їх чекайте.

Якщо через кілька місяців відповіді не буде, спробуйте знайти інші контакти видавництва, яке вам сподобалося, або просто надішліть свої матеріали ще раз. Можливо, щось пішло не так і ваш лист не потрапив на очі редактору.

З того моменту, як видавництво прийняло в роботу ваш рукопис, вам залишиться лише узгодити правки з редактором та затвердити макет для друку. На цьому етап додрукарської підготовки книги буде завершено.

Отже, головне в процесі випуску книги у світ — знайти видавництво і, якщо ви друкуєтеся власним коштом, зібрати достатньо грошей.

Якщо вам потрібна допомога з підготовкою рукопису для подання у видавництво або складанням синопсису, звертайтесь. Буду рада вам допомогти. Контакти

Читайте також:

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.