Як почати писати книгу та припинити відкладати

Якщо ви не можете почати писати книгу, хоча давно знаєте, про що вона буде, спробуйте метод маленьких кроків. Він дає змогу поєднувати творчість із проєктами для замовників або роботою в офісі.

Як почати писати книгу та припинити відкладати

Ніхто не пише книгу відразу, за один підхід. Однак подумки ми уявляємо це завдання як єдине ціле — треба написати книгу, і це лякає. Ми не знаємо, ні як до цього підступитись, ні де взяти стільки часу. Якщо ж поділити завдання на маленькі цеглинки, то виявиться, що в день потрібно писати, наприклад, одну сторінку, і це вже зовсім не страшно.

Цеглинки — це мінімальні дії, які треба виконати, щоб можна було вважати ідею втіленою. Тільки мінімальні кроки, нічого зайвого.

Однак коли завдання виглядають маленькими та легкими, виникає спокуса відкласти їх на потім. А що такого? Одна сторінка, дві сторінки, п’ять – сяду в суботу вранці й усе напишу. Це помилка. Якщо сьогодні у вас немає 30 хвилин на нову сторінку майбутньої книги, то звідки в суботу взятися часу на п’ять сторінок?

Тому якщо ви вирішили дотримуватися методу маленьких кроків, то не відхиляйтеся, інакше він не спрацює.

Про те, як я шукала метод для поєднання роботи й творчих проєктів, читайте в цій статті: Як знайти час на творчість, щоб написати книгу.

Давайте розглянемо по пунктах, як впровадити у свій робочий графік метод маленьких кроків, щоб нарешті почати писати книгу.

1. Шукаємо час.

Вирішіть, як ви хочете працювати над книгою: кожного дня, тільки в робочі дні або на вихідних. Ви можете виділяти на це годину чи півгодини?

Якщо вам здається, що вільного часу зовсім немає, почніть з аналізу тих справ, якими наповнений ваш день. Можна навіть кілька днів фіксувати всі свої справи. Істотно полегшують це завдання спеціальні програми для смартфону, серед них багато безкоштовних. Так ви точно знатимете, чим займалися й скільки це забрало у вас часу. Фіксуйте не лише робочі справи, а й побутові. Наприклад, скільки часу витрачається на приготування обіду? Скільки потрібно часу, щоб сходити до магазину?

А тепер подумайте, можливо, щось можна прискорити, оптимізувати, делегувати або взагалі викреслити зі свого календаря.

Також визначіться, коли вам зручніше працювати над книгою: вранці, в обід чи ввечері. Якщо не впевнені, спробуйте різні варіанти.

Не плануйте час на творчість на ту частину доби, коли ви відчуваєте себе втомленими, або замість відпочинку.

Не обов’язково щодня приділяти маленькому кроку рівно годину. У якісь дні це може бути завдання на 5 або 15 хвилин. І не обов’язково щоразу щось писати. Мають бути дні, коли ви плануєте або оцінюєте вже зроблене. Наприклад, на початку тижня плануйте, а наприкінці тижня перечитуйте все, що написали.

2. Плануємо.

План — це червона нитка, яка пов’язує всі цеглинки-завдання й не дає їм розсипатися. Плануйте не тільки, що саме ви робитимете, а і як. Де ви працюватимете? З якого пристрою? Чого вам не бракує?

Планування забирає найбільше часу та ресурсів. Однак розпланувавши, далі ви зможете вільно рухатися.

Визначіться з обсягом книги, кількістю розділів (глав), додатковими блоками, якщо вони будуть (приклади, цікаві факти, завдання), складіть робочий зміст. Якщо книга художня, заплануйте її обсяг, кількість глав, продумайте сюжетні арки, складіть списки подій для кожної глави та ін.

Як дізнатися обсяг книги в знаках з пробілами, розповідаю в цій статті: Як дізнатися кількість символів у тексті.

Роботу над кожним розділом (главою) розбийте на цеглинки-завдання. Впишіть кожне з них у календар.

Без прив’язки до календаря план не працюватиме.

З першого разу у вас може не вийти успішно підібрати обсяг завдань і темп роботи. Це не страшно, адже ви завжди можете скоригувати свій план.

3. Дотримуємося плану.

Раз на тиждень або раз на місяць підбивайте підсумки. Це теж окрема цеглинка-крок. Переглядайте те, що ви зробили, і коригуйте свій план.

Резюме:

  1. Усі великі справи розбивайте на дрібні кроки.
  2. Прив’язуйте кроки до календаря.
  3. Не відкладайте. Навіть якщо передбачається повний завал, приділіть своїй творчості хоч кілька хвилин. Наприклад, перевірка статистики з блогу або видалення спамних коментарів — це теж важливі справи, а на їх виконання потрібні лічені хвилини.

Якщо щодня приділяти час своїй творчості, це обов’язково стане звичкою.

Однак якщо якогось дня у вас з’явиться додатковий вільний час, не робіть більше кроків, ніж заплановано. Краще відпочиньте.

Читайте також:

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.