Як знайти час на творчість, щоб написати книгу

Стратегія маленьких кроків допомагає раціонально поєднувати роботу та творчість і в результаті знаходити час на написання книги.

Як знайти час на творчість

Якщо ви розриваєтесь між роботою, домашніми справами, доглядом за дітьми та своїми творчими проєктами, то, напевно, пріоритет завжди віддаєте тому, що зобов’язані робити, а не тому, що хотіли б. Щоб знайти час на все, можна застосовувати різні стратегії. На своєму досвіді я випробувала міжпроєктний підхід, підхід одного дня і стратегію маленьких кроків. Про все це — нижче.

Міжпроєктний підхід

Тут план такий: якомога швидше переробити всю роботу, часто працюючи без вихідних, а потім за кілька нарешті вільних днів надолужити все те, що ви не робили протягом місяця або двох по своїх творчих проєктах.

Проблема в тому, що справи ніколи не закінчуються, це суцільний потік. І вільні дні, якщо такі будуть, траплятимуться рідко й витрачатимуться переважно не на творчість, а на поточні справи, які теж назбируватимуться.

Отже, цей підхід насправді провальний, адже в наш час неможливо переробити всю роботу. Треба вчитися самому ставити процеси на паузу, а не чекати, коли вони зупиняться.

Підхід одного дня на тиждень

Ще один спосіб знайти баланс між обов’язками та бажаннями — виділяти один день на тиждень для творчих проєктів, наприклад, п’ятницю або суботу. На перший погляд здається, що працювати регулярно раз на тиждень, а не уривками між проєктами, — це хороша ідея. Можна виробити певну систему й налагодити регулярність. Хіба не класно працювати цілий день над однією справою, ні на що не відволікаючись?

Однак виявилося, що розгрібати за один день усе, що відкладалося протягом тижня, — доволі нудно. За цей один день ви втомитеся більше, ніж за весь тиждень. Творчість перетвориться на рутину, та й витрачати цілий робочий або вихідний день на книгу може бути шкода, бо здаватиметься, що в цей час горять усі інші справи.

Стратегія маленьких кроків

Ніхто не пише книгу відразу, за один підхід. Однак подумки ми уявляємо це завдання як єдине ціле — треба написати книгу, і це лякає. Ми не знаємо, ні як до цього підступитись, ні де взяти стільки часу. Якщо ж поділити завдання на маленькі кроки, то виявиться, що в день потрібно писати, наприклад, одну сторінку, і це вже зовсім не страшно.

Спочатку визначтеся з обсягом книги, кількістю розділів (глав), додатковими блоками, якщо вони будуть (приклади, цікаві факти, завдання), складіть робочий зміст. Якщо книга художня, заплануйте її обсяг, кількість глав, продумайте сюжетні арки, складіть списки подій для кожної глави та ін.

Як підрахувати обсяг книги в знаках з пробілами, розповідаю в цій статті: Як дізнатися кількість символів у тексті.

Роботу над кожним розділом (главою) розбийте на цеглинки-завдання. Потім подумайте, що насправді ви можете встигнути, наприклад, за годину, і поставте завдання в гугл-календар. Такі дрібні завдання легше обдумувати протягом дня, коли випадає вільна хвилинка, вони не лякають масштабністю, їх справді хочеться швидко зробити.

Без прив’язки до календаря план не працюватиме.

Однак коли завдання виглядають маленькими та легкими, виникає спокуса відкласти їх на потім. А що такого? Одна сторінка, дві сторінки, п’ять – сяду в суботу вранці й усе напишу. І це буде помилкою. Якщо сьогодні у вас немає 30 хвилин на нову сторінку майбутньої книги, то звідки в суботу взятися часу на п’ять сторінок?

Тому якщо ви вирішили дотримуватися стратегії маленьких кроків, то не відхиляйтеся, інакше вона не спрацює. До речі, на підтвердження її ефективності є хороший приклад, хоча і з іншої сфери.

Приклад із книги Грега Маккеона «Без зусиль»

У листопаді 1911 року дві експедиції — британська та норвезька — вирушили до Південного полюсу.

Команда Руаля Амундсена, норвежці, долала кожного дня 15 миль за будь-якої погоди. Вони не зупинялися, щоб перечекати сніг чи сильний мороз, і не проходили більшу відстань за хорошої погоди. Кожного дня вони залишали позаду 15 миль.

Учасники експедиції Роберта Скотта, британці, діяли залежно від ситуації. В погану погоду вони відпочивали, а в хорошу йшли якомога довше. Якщо хороша погода трималася кілька днів, вони не гаяли час на відпочинок.

У результаті команда Скотта дісталася Південного полюсу на 34 дні пізніше за Амундсена. Крім того, британці прийшли дуже виснаженими, а п’ятеро з них померли. Натомість в команді Амундсена було все гаразд.

Резюме:

  1. Усі великі справи розбивайте на дрібні кроки.
  2. Прив’язуйте кроки до календаря.
  3. Не відкладайте. Навіть якщо передбачається повний завал, приділіть своїй творчості хоч кілька хвилин. Наприклад, перевірка статистики з блогу або видалення спамних коментарів — це теж важливі справи, а на їх виконання потрібні лічені хвилини.

Щодня приділяючи час своїй творчості, ви обов’язково перетворите це на звичку.

Однак якщо якогось дня у вас з’явиться додатковий вільний час, не робіть більше кроків, ніж заплановано. Краще відпочиньте.

Як підготуватися до роботи над нехудожньою книгою, читайте в цій статті: Як написати нехудожню книгу: план роботи.

Почавши шукати, ви обов’язково знайдете час на творчість.

Сподобалась ідея, але немає можливості реалізувати її прямо зараз? Просто збережіть її в Pinterest, і ви зможете швидко до неї повернутися, коли захочете знайти час на творчість і написати книгу.

Як знайти час на творчість
Як знайти час на творчість і написати книгу

Читайте також:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *