45 ідей постів, які письменники можуть публікувати в соцмережах із метою промоції своєї книги.
Люди не купують книги, про які не знають. У який би спосіб ви не видавали книгу — через видавництво чи самвидав, вам доведеться розповідати про неї у своїх соцмережах. У цьому пості я поділюсь із вами ідеями, про що саме писати для зацікавлення аудиторії.
Тема для повідомлення в соцмережі визначається етапом, на якому перебуває книга, та вашою читацькою аудиторією. Аудиторія в кожного письменника своя, тому я зосередилася не на тому, кого й чим можна зацікавити, а що й на якому етапі роботи над книгою варто публікувати.
Етап створення книги
На цьому етапі письменник пише книгу та шукає видавництво або інші варіанти для її публікації. Книга ще не має матеріальної форми. Іде її додрукарська підготовка, добираються ілюстрації, продумується дизайн обкладинки та ін.
Особливість цього етапу в тому, що письменник ще сам точно не знає, якою буде його книга, адже в будь-який момент він може що завгодно в ній змінити. Тому, розповідаючи про книгу в соцмережах на цьому етапі, важливо не дати нездійсненних обіцянок. Наприклад, не розказати про героя, якого у фінальній версії не буде, або не зробити анонс теми, яка до книги не увійде.
Про що можна писати в соцмережах:
- Про свій намір написати книгу.
- Про загальний план: тему, обсяг, аудиторію.
- Що вас надихнуло написати книгу (книги, люди, події).
- На чому працюєте.
- Як організовуєте свій час.
- Як поєднуєте роботу, сім’ю та написання книги.
- Як часто сідаєте за роботу над книгою, скільки пишете за день / тиждень. Чи вкладаєтеся в графік (наприклад, можна публікувати коротенькі звіти кожного тижня та виклики для себе на наступний).
- Як створюєте робочий настрій.
- Де шукаєте фактичний матеріал.
- Як обираєте імена для своїх героїв.
- Як досліджуєте / придумуєте локації.
- Як збираєте приклади.
- Як добираєте цитати.
- У яких бібліотеках працюєте під час пошуку матеріалів.
- У яких експертів берете інтерв’ю, опрацьовуючи фактаж.
- Про готовність рукопису (30, 50 або 100%).
- Про себе як письменника (про свій творчий шлях, плани, перемоги та невдачі).
- Про процес пошуку видавництва (скільки листів написали, скільки відмов чи запрошень отримали).
- Про укладання договору з видавництвом / або прийняття рішення видавати книгу самостійно.
- Про видавництво, з яким плануєте працювати.
- Як відбувається робота з редактором / дизайнером / верстальником / художником.
- Про підготовку фінальних пдф для друку.
Етап друку книги
На цьому етапі книга вже має фінальний вигляд, залишається дочекатися її фізичного втілення. Тому можна не лише розказувати про неї, а й показувати, якою буде її обкладинка, які цікавинки ви придумали для її оздоблення, як саме й де вона друкується.
Про що можна писати в соцмережах:
- Про обсяг книги (запланований і реальний).
- Про час роботи над книгою (запланований і реальний).
- Що виявилося найважчим і найлегшим.
- Про труднощі в роботі над книгою.
- Чи вдалося вам втілити свій початковий задум.
- Які відкриття ви зробили під час роботи над книгою.
- Про назву свого твору і процес її пошуку.
- Про анотацію.
- Про обкладинку (можна навіть показати її чернетки).
- Про пошук друкарні, якщо ви друкуєтеся самотужки.
- Про друкарню, яку обрали.
- Друкарські процеси (відео).
- Наклад.
- Про дату виходу у світ і старт продажів.
- Про ціну книги.
- Як і де купити книгу.
- Ознайомчий фрагмент (до речі, ви можете його прочитати вголос).
- Про героїв.
- Про свої враження від співпраці з видавництвом чи від самвидаву.
- Як змінилися ваші погляди на процес написання та публікації книги.
- Про свої хвилювання в очікуванні першого примірника.
- Про тих, хто працював разом із вами над книгою (редактор, верстальник, коректор та ін.).
- Перші відгуки на вашу книгу.
Не копіюйте один в один усі запропоновані ідеї постів, а за прикладом оберіть або придумайте пости, які зайдуть саме вашій аудиторії. Плануючи публікації, не забудьте порахувати, скільки постів вам узагалі потрібно, щоб весь час роботи над книгою ви могли підтримувати увагу до неї в соцмережах.
До речі, не зосереджуйтесь тільки на соцмережах. Щоб не залежати від чужих алгоритмів і грати за своїми правилами, письменнику потрібен власний сайт. Як його зробити, читайте в цій статті: Як створити сайт на WordPress: детальна інструкція.
Сподобались теми постів для соцмереж, але немає можливості прямо зараз скласти контент-план? Просто збережіть у Pinterest, і ви зможете швидко повернутися до цієї статті.